bettskena och böter

Hur börjar dagen? förjävligt helt enkelt.
Bussen kommer för tidigt så ser den svänga ner runt hörnet två minuter för tidigt.
Hoppar på nästa buss och tycker att livet början bli bra igen. Hoppar av på centralen och tajmar bra med tvåan. På tvåan kommer det fram en biljettkontrollant, och poff så tar dom mitt busskort och ger mig en böter på 350 kronor. Tvisten är att om jag inte betalar inom tre dagar så blir det 800 kronor great!

Kom till skolan och precis när jag kommer in i rummet säger vår vikarie "ja men då vet ni vad ni ska göra, vi behöver ju ingen återsamling så ha ett bra lov!" om hon hade skrivit den på fina pednet så ahde jag sluppit bli av med mitt busskort. Rövhatt!

Men jag hängde inte läpp för det när snälla mamma sa att hon tar den skulden för denna gången. Firade påsklovet med en fika på waynes med några tjejer från klassen. Bokade tid för påbyggning av naglar once again. Va ju ett tag sen nu.
På onsdag blir dom sådär härligt långa och fina igen.

Åkte till tandläkaren och fick mitt bettskena, ser ritkgit töntig ut i den. Tur att man inte ska ha den alltid.





Fina fnasiga läppar också på köpet, fint va?

Åkte hem till Qim och klagagde lite för att sen skratta åt gamla minnen. Gick hem i solen och njöt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0