upplopp i all ära

Men det finns väl en gräns?
I stan idag gick parader med palestinafolk. Flaggor, plakat, bilder med mera. Att dom går och demonstrear är väl okej men när dom börjar skrika utrota USA? Sverige skall väl inte behövas utsättas för USAhot mitt på gatorna för helvete? jag blir faktiskt arg när jag ser sånt. Detta är exakt samma sak som hände i Berlin under andra världskriget, med muren då. Skillnaden är att tyskland rev sin 89 och åptergick till vanligt liv. Israel och palestina har bråkat typ alltid. jag är inte påläst om detta alls, tänker inte ta någons sida heller för den delen. Vill hålla mig så långt borta som det som möjligt faktiskt.

Det blev en relativt tv-tittade med en vän igår. 8 mile och början på Liar Liar sen somnade vi av trötthet. Vaknade vid elva imorse men gick inte upp förens ett och duschade och klädde på mig. Tog bussen till stan och mötte tina och hennes vän Kim. mat och presentinhandling sen hem igen.

Nyss kom jag in genom dörren efter en lång runda med hunden. Jag såg ut som en röd michellingubbe när jag tultade runt i ytterbyxor, stora jackan, mössa,halsduk och vantar. Frös jag? Nej, hurra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0