internationella kvinnodagen

Jaha? Märkte ni någon skillnad? Någon som kom fram och gav er en liten present? Nej inte till mig heller, precis som vilken annan dag som helst. Trist, jag fick tillochmed dammsuga?! På internationella kvinnodagen. Haha.

Hur spenderar man då en sådanhär fakedag som bäst?
Jo man sover ut, äter en god frukost och fasar över helgens bravader, glider runt i bilen lite, äter några korvar,  bastar hos tina med annika och tina som sällskap, kollar wipeout som var riktigt skadat, blir hemkörd och nu ligger man i sängen efter en laxmiddag och ska snart kolla på en film. Eller ja jag ska ge yesman tredje chansen nu haha, alla somnar alltid till den så ikväll i min ensamhet ska jag försöka att se klart den.

Hur spenderar man en riktigt härlig helg då?
Jo fredagen börjar med att man med att spendera pengar på skor, går in i arbetsrollern som barnvakt i tre timmar sen åker man hem och fixar. Dricker några cider med en vän och åker sedan till stan för att ta ytterligare några cider på lilla torg. Plötsligt står man i kön till hipp med sin pälsmössa som enda vän. Träffar ett gäng härliga tjejer som håller en sällskap. Dansar loss totalt inne på dansgolvet och redbullvodkan flödar. Somnar så fint i sin säng. Det fula med helgen är att man ska upp och jobba klockan tio på lördagen, pengar pengar pengar får man tänka då. Även lite mer barnvaktsjobb som inkluderar bion Bolt, som jag grät till? Hem för att göra sig iordning och sen fondue på elyseé men chicksen, hem till en vän för några groggar och sen vidare till en själv för lite vattenpiperökning. Här någonstans misslyckades yesman för andra gången också. Sen blir det söndag.

En riktigt bra helg med fint folk, fin mat, fin konsumtion av alkohol, och ja det är väl de som gör en helg helt underbar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0