Dag 17 – Barndomsminne

oj, jag har massa fina barndomsminne.
Mitt första som poppar upp i huvudet är när jag var typ 5 och skulle rymma hemifrån för att pappa inte ville ta ett kvällsdopp med mig.
Jag sprang ut på gatan i baddräkt och min kattryggsäck, i den hade jag en handduk och en apelsin.
Jag vågade inte gå längre är till grannhuset så jag satte mig utanför och tjurade.
Envis var det ja.
Men jag har massor med fina sommarminnen från nässjö där min morfar&mormor hade sin sommarstuga.
Ett mysigt hus med en gigantisk trädgård, egen brygga ner till vättern och en hemlig gång till stranden.
Dom hade bara mulltoa så kissa gick man göra bakom husknuten.
Jag älskade att vara där.
Att vakna, gå och kissa med mamma bakom busken, hoppa ner i vattnet och sen plocka smultron under trappan som ledde ner till bryggan och trä smultronen på strå.
Fiska kräftor, åkte in till vadsten för att köpa godis, hjälpa till att pilla ogräs mellan stenarna på baksidan av huset där man förövrigt alltid åt sin frukost.
Och sen var ju alltid hela tjocka släkten där samtidigt så man kan säga att jag växt upp till riktiga svenska sommrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0