oceans

det blev ingen minigolf/thai igår, det blev hyrfilm/pizza.
Vi tittade på filmen/dokumentären "oceans" som var en fantastisk filmatisering om hur det ser ut under ytan.
Jag och bobo satt som små barn och tittade, sa "woooow" & "coooolt", skrattade åt söta och fula djur och sen kom människan in i bilden.
Japanska valfångsten, delfinslakten och hajfenor.
Jag fick gå ifrån, jag förstår inte hur människan kan vara så jävla kall, elak och rå mot djur.
Vi pratade om det efteråt och kom fram till: karma.
Japanerna slaktar mer delfiner/valar än vad de behöver och nu kom en tsunami, det är bara karma.
Jag bli förbannad av att bara tänka på det.
Man fick se hur dom fångade in en haj med krokar, skar av fenorna och kastade tillbaka den levande hajen i haven.
Den sjönk till botten och förblödde.
Men man borde se filmen eftersom den var riktigt fantastisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0