hey ho let's go

Okej nu sitter jag övermätt vid matbordet, imorgon börjar mitt LCHF-liv på riktigt!
Ikväll blev det köttbullar m. en halv broccoli. Köttbullar är ju min största last och vet inte ritkigt om jag kommer klara mig utan dom, eller ketchup?!
Idag har jag iallafall spenderat flera timmar i köket framför spisen.
Började med att göra äggplättar, skitenenkelt och kan helt klart bytas ut mor mogonbullen.
Okej nu sitter jag övermätt vid matbordet, imorgon börjar mitt LCHF-liv på riktigt!
Ikväll blev det köttbullar m. en halv broccoli. Köttbullar är ju min största last och vet inte ritkigt om jag kommer klara mig utan dom, eller ketchup?!
Idag har jag iallafall spenderat flera timmar i köket framför spisen.
Började med att göra äggplättar, skitenenkelt och kan helt klart bytas ut mor mogonbullen.
3 ägg, 2 dl riven ost och 2 msk majonäs, blanda och gör plättar på en bakplåt, in i ugnen i 230 grader tills de fått färg.
Enkelt? Ja
Gott? JAA!
Sen fortsatte jag med lchf-müsli och bacon/äggmuffins, kokte ägg, tämde kylskåpet på allt icke-lchf-aktigt.
Gjorde en liten tabbe när jag handlade idag också för den delen.
Hade lastat upp allt på bandet och tjejen i kassan hade blippat in allt = 622 spänn.
Kommer på att kortet ligger hemma, fick snällt packa ihop allt och ställa bakom kassan, cykla hem och hämta kortet för att sen cykla tillbaka.
Dagens motion, känner inte att gymmet är en bra ide, min hals känns fortfarande lite halft om halft.

Kommentarer
Postat av: My

Klart du kan äta köttbullar på lchf!! Bara att blanda färs, ägg, kryddor och grädde (man kan även blanda i lite fiberhusk för konstistensen också). Fast ketchupen får man ju hoppa över. Men om man har ätit lite kolhydrater på dagen (ex genom att ha ätit en äggfrukost och sen kött och kryddsmör till lunch), så kan man göra en tomatsås och servera till. Eller så kan man göra en vanlig brunsås. Inte helt fel.

2011-09-24 @ 21:14:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0